Yaklaşık yüzde 36 ile internet, reklam mecralarında en fazla artış yaşayan alan oldu.
Reklamcılar Derneği Başkanı Yiğit Şardan, 2010 yıl sonu tahminlerine göre, reklam yatırımlarının 2009 yılına göre yüzde 30'un üzerinde büyüyerek 3.6 - 3.7 milyar lira civarında olacağının tahmin edildiğini bildirdi. Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2010 yılı ilk yarı reklam yatırımlarına ilişkin düzenlenen toplantıda konuşan Şardan, bu yılın ilk 6 ayında toplam 1 milyar 835 milyon lira olarak gerçekleşen reklam harcamalarında, 2009 yılının aynı dönemine göre yüzde 36.33'lük büyüme gerçekleştiğini söyledi.
EN FAZLA ARTIŞ İNTERNETTE
Bu dönemde televizyon reklamlarının geçen yıla göre yüzde 45.92 büyümeyle 699 milyon liradan 1 milyar 20 milyon liraya çıktığını, artışta en fazla büyümenin ise 74 milyon liradan 121 milyon liraya yükselen internet reklam yatırımlarında görüldüğünü kaydetti. Şardan, yatırımların yüzde 55.59'unun televizyon, yüzde 26.70'inin basın, yüzde 7.03'ünün açık hava, yüzde 6.59'unun internet, yüzde 2.78'inin radyo ve yüzde 1.31'inin sinema reklamlarından oluştuğunu belirtti. Geçen yıl reklam yatırımlarının yüzde 15 oranında daraldığını hatırlatan Şardan, ''Reklamcılar Derneği üyelerinin beklentilerine göre, reklam yatırımlarının 2010 yıl sonunda ise yüzde 30'ün üzerinde büyüyerek 3,6-3,7 milyar lira civarında olacağı tahmin ediliyor. Bu oran, Avrupa ölçeğinde en hızlı büyüyen ülkenin Türkiye olacağına işaret ediyor'' şeklinde konuştu.
Reklamcılar Derneği Başkanı Yiğit Şardan, 2010 yıl sonu tahminlerine göre, reklam yatırımlarının 2009 yılına göre yüzde 30'un üzerinde büyüyerek 3.6 - 3.7 milyar lira civarında olacağının tahmin edildiğini bildirdi. Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2010 yılı ilk yarı reklam yatırımlarına ilişkin düzenlenen toplantıda konuşan Şardan, bu yılın ilk 6 ayında toplam 1 milyar 835 milyon lira olarak gerçekleşen reklam harcamalarında, 2009 yılının aynı dönemine göre yüzde 36.33'lük büyüme gerçekleştiğini söyledi.
EN FAZLA ARTIŞ İNTERNETTE
Bu dönemde televizyon reklamlarının geçen yıla göre yüzde 45.92 büyümeyle 699 milyon liradan 1 milyar 20 milyon liraya çıktığını, artışta en fazla büyümenin ise 74 milyon liradan 121 milyon liraya yükselen internet reklam yatırımlarında görüldüğünü kaydetti. Şardan, yatırımların yüzde 55.59'unun televizyon, yüzde 26.70'inin basın, yüzde 7.03'ünün açık hava, yüzde 6.59'unun internet, yüzde 2.78'inin radyo ve yüzde 1.31'inin sinema reklamlarından oluştuğunu belirtti. Geçen yıl reklam yatırımlarının yüzde 15 oranında daraldığını hatırlatan Şardan, ''Reklamcılar Derneği üyelerinin beklentilerine göre, reklam yatırımlarının 2010 yıl sonunda ise yüzde 30'ün üzerinde büyüyerek 3,6-3,7 milyar lira civarında olacağı tahmin ediliyor. Bu oran, Avrupa ölçeğinde en hızlı büyüyen ülkenin Türkiye olacağına işaret ediyor'' şeklinde konuştu.